Οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό

Kεφάλαιο 23ο «Προβλήματα με ποσοστά»
 

Οι γενικές οδηγίες είναι ίδιες με αυτές που αφορούν το σχολικό εγχειρίδιο. Ακολουθήστε τον σύνδεσμο.

Oι γενικοί στόχοι είναι οι εξής:

α) Σκοπός: Οι μαθητές να μπορούν να διαχειρίζονται προβλήματα με διάφορες μορφές αριθμών καθώς και να τις μετατρέπουν.  Επιπλέον , να καταλάβουν πως η κλιματική αλλαγή τους επηρεάζει και επηρεάζεται από τον τρόπο διατροφής τους και τις συνήθειές τους.

 

β) Στόχοι (καλό να είναι να υπάρξει η ακόλουθη κατηγοριοποίηση στο πλαίσιο της οποίας να αναπτύξετε τους επιμέρους στόχους)

 

    Οι μαθητές να μάθουν να:

                  1)      Υπάρχουν

Να έχουν το μέτρο στη ζωή τους και τη διατροφή τους.

Να τρέφονται σωστά και σύμφωνα με τις ανάγκες του οργανισμού τους.

Να αντιλαμβάνονται τη δια βίου μάθηση ως εμπλουτισμό της ποιότητας ζωής σας.

Να διευκρινίζουν τις δικές τους πεποιθήσεις, αξίες και τρόπο σκέψης.

Να αναπτύσσουν μια προσωπική συναισθηματική και ηθική σχέση με το φυσικό περιβάλλον.

Να σέβονται τους φυσικούς πόρους.

Να καταλάβουν πως επηρεάζονται από τη διατροφή τους και πως πρέπει να διαμορφώσουν την καθημερινότητα τους .

2)      Συμβιώνουν

Να υπερασπίζονται ένα βιώσιμο μέλλον για όλους.

Να αναγνωρίζουν τις πολλαπλές όψεις σε ένα ζήτημα.

Να μαθαίνουν να εξισορροπούν ανάμεσα στις ατομικές και τις συλλογικές ανάγκες.

Να διερευνούν τις πραγματικότητες του κόσμου που βιώνουν άλλοι άνθρωποι.

Να κατανοήσουν τις συνθήκες ζωής και τις διατροφικές συνήθειες των άλλων ανθρώπων.

3)      Γνωρίζουν

Να κατανοούν τη σημασία της αειφόρου/βιώσιμης ανάπτυξης στην χώρα/περιοχή που ζουν.

Να αναλύουν το πώς οι πεποιθήσεις τους, οι επιλογές τους και η συμπεριφορά τους επηρεάζουν το  περιβάλλον ζωντανών και μη ζωντανών οργανισμών τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον.

Να διερευνούν τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτισμικές επιρροές που σχετίζονται με ενέργειες του παρελθόντος και του παρόντος.

Να κατανοούν την σημασία της σωστής διατροφής και τη σημασία της στη καθημερινότητά τους .

Να μπορούν να συνδυάζουν και να αντλούν γνώση από διαφορετικά μαθήματα.

4)      Πράττουν

Να αντιλαμβάνονται περίπλοκες σχέσεις αιτιών-αποτελεσμάτων και δυναμικών ισορροπιών.

Να αναστοχάζονται  για τις παρενέργειες και τις συνέπειες που ενδεχομένως συνεπάγεται μια πράξη.

Να μεταβαίνουν από την ενημέρωση στη γνώση και στη δράση.

Να συλλέγουν δεδομένα και να δημιουργούν λύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον

Να μεταβαίνουν από την ενημέρωση στη γνώση και στη δράση.

Να γίνουν ενεργοί πολίτες και να σκέφτονται κριτικά.

Να αντιλαμβάνονται ότι κάθε πράξη έχει και ένα αποτέλεσμα που τους επηρεάζει.

Να καταλάβουν πως οι φυσικοί πόροι δεν πρόκειται να κρατήσουν για πάντα αν ο άνθρωπος  τους σπαταλάει άσκοπα.

 

 

5)      Μετασχηματίζουν τον εαυτό τους και την κοινωνία

Να μαθαίνουν και να αναστοχάζονται και να σκέφτονται  πάνω στις δράσεις σας και στις ιδεολογικές τους βάσεις. 

Να κινητοποιούν τον εαυτό τους καθώς και τους γύρω σας με στόχο να γίνουν ενεργοί πολίτες.

Να σκέφτονται κριτικά γύρω από ζητήματα αξιών.

Να σκέφτονται και να δρουν με προσανατολισμό το μέλλον.

Να δρουν ατομικά και συλλογικά με τρόπο που μπορεί να συμβάλλει στη βιωσιμότητα.

Να δράσουν και να ενεργοποιηθούν για τη προστασία του περιβάλοντος.

 

Η σειρά με την οποία μπορούν να γίνουν οι ασκήσεις, δεν είναι απαραίτητο να είναι γραμμική και αφήνεται στην κρίση του εκπαιδευτικού, ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης του.

Τα εργαλέια που ενδεχομένως χρειαστούν οι μαθητές δίνονται με τη μορφή υπερσυνδέσμων.

Τέλος καλό θα ήταν ο δάσκαλος να αποσαφηνίζει όρους που πιθανόν δυσκολεύουν τα παιδιά και να τα παραπάμψει για μία μικροέρευνα στο διαδίκτυο (πχ κλιματική αλλαγή).